söndag 18 oktober 2009

Älgjakt

Efter många år av övertalning från sommargrannen Stefan beslöt jag mig för att gå med i drevet på älgjakten. Jag ångrar mig inte! Fantastisk upplevelse. Rejält med motion, trevliga människor, vackra naturupplevelser - och 20 kg kött! jag är på nästa gång!!!

Laget är Holmedal!


Förberedelse för Liane drevet




Här är gänget på G


Naturupplevelserna är fantastiska!


Dags för lite lunch


Här är en som fallit


Här väntar jag på klartecken att gå... spännande


Det gäller att hålla kontakt med sin granne


Över stock och sten och myrar!


Kaffet smakar gott!


Tidiga mornar...


Fika i Hajom


Det är Stefan som fått mig att jaga!


Mot Hajomsätra - ett av de tuffaste dreven


Fika vid Ögården


På väg till nästa drev


På toppen av Ranbergen, min kollega vilar sig innan drevet. Det tog en timmme att ta sig UPP, innan drevet började


Aborrtjärn, förr mytomspunnet av min mormor


Ranbegen - här börjar de... mamma har berättat hemska historier...


Ja, jag har klättrat nedför detta!

2 kommentarer:

Äla sa...

Men hejja på tjejen. Du är strong du. Var du med hela veckan?//Äla

FruÅhs sa...

jajemän. Deltog även i slakt och styckning..!